Number One For me

Tuesday 22 October 2013

tears and crying T_T

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sudah lama Fiza tidak meluahkan perasaan di blog. Hari ini Fiza nak share kedukaan yang berlaku pada Fiza.. Mesti ramai yang bertanyakan mengapa title entry kali ini sedih.. Ya! Fiza sedih sangat, rasa nak menangis sambil typing ...


Pada keesokkan hari, Khamis 23 Oktober 2013, pada jam 11:00 a.m.  Fiza akan mengambil ujian MUET  di sekolah berhampiran dengan rumah. Tapi yang menyedihkan Fiza, I got fever. Ya Allah mengapa kau menduga hambamu ini pada hari yang penting.

Mampukah aku buat pada hari esok, wajah emak dan abah merisaukan.. setengah jam aku nangis dan memikirkan apa yang akan berlaku pada esok hari. Mampukah aku melakukan ya Allah.. kuatkan lah badan ku ini supaya aku bisa menghadirkan diri pada ujian esok hari..

tidak sampai hati ingin memberitahu mak dan abah yang Fiza x larat sebenarnya untuk menghadirkan diri esok.

No! u must think positive dear, setiap apa yang berlaku pasti ade hikmahnya. Terima dengan hati yang redha dan sentiasa percaya pada Allah SWT bahawasanya, dia adalah perancang yang hebat.


Hati ini sentiasa berfikiran positive .. tapi bila fikirkan semula, Fiza akan menangis.. mampukah Fiza melakukan dengan baik pada esok hari. Well, maybe you all as reader akan cakap ..

"alah, demam sikit pung nak nangis.. relax r.. makan ubat.. tidur.. esok ok lah"

No dear.. tapi Fiza memikirkan perasaan mak dan abah, mereka xnak anak mereka mengalami kehampaan.. tp berat hati Fiza .. Fiza xnak kecewakan mereka..

Semoga esok berjalan dengan lancar.. yes! I am emotional girl when it is related with my parents feeling..  Ya Allah, andai ada rezeki aku pada esok hari.. kau permudahkan lah segala urusan aku.. aku terima ujian dari mu Ya Allah dengan hati yang ikhlas =)

salam sayang dari Fiza untuk semua.. doakan Fiza agar dapat buat dengan baik..
=)

8 comments:

  1. InsyaAllah Fiza.. Saya doakan semoga diringankan kesakitan dan semoga Fiza cemerlang nanti. Tapi ubat jangan dilupa! La tahzan.. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. =) terima kasih encik khamsi.. =)

      Delete
    2. Sama-sama mak teh..eh2, Fiza :)

      Delete
    3. hahaha.. mak teh untuk anak fruit je,,, hehehe

      Delete
  2. Kalau esok..mknanya rabulah Fiza..inshaa'Allah yakin pd diri sndri..mgkin tu 1 ujian utk kuatkn lg semangat tu..cuba tenangkan diri n pk positif..malam ni rhat awal..sy doakn esok dah sihat dan dpat bt dgn yg terbaik..smoga dipermudahkanNya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ea.. rabu lah.. tersalah tulis pulak.. heheh.. =) amin... insyaAllah.. terima kasih ye fais =)

      Delete
  3. gud luck dear.. do your best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. dah settle pung.. hehehe

      Delete